Бюджетникам Володимирщини може не вистачити грошей на заробітну плату

05 Червня 2019, 11:00
Олександр Савченко 1009
Олександр Савченко

До кінця 2019 року в області декларують незабезпеченість асигнувань витрат на заробітну плату працівникам бюджетних сфер на понад 230 мільйонів гривень.

Про це повідомляє на своїй офіційній сторінці у Facebook голова Волинської ОДА Олександр Савченко.

Таку інформацію надали фінансові органи та органи місцевого самоврядування ОТГ. Розрахунково це сума половини місячного фонду оплати праці. Тож аби не допустити невиплату, голова обласної державної адміністрації Олександр Савченко зустрівся 4 червня на робочій нараді з керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації.

Забезпечення бюджетників заробітними платами здійснюють за рахунок грошей субвенцій з державного бюджету. Найбільші суми незабезпеченості – у галузях охорони здоров’я та освіти, де цей показник на рівні, відповідно, 115,4 та 58 мільйонів гривень, і в загальній сумі це 89 відсотків.

Директор департаменту фінансів обласної адміністрації Ігор Никитюк пояснив, з чим пов`язана недостача грошей.

«Щодо освітян – вагому роль відіграє наповнюваність класів, за якою й розраховують суму субвенції. За таких умов території, де фактична наповнюваність класів дорівнює або перевищує розрахункову, заклади матимуть достатній ресурс освітньої субвенції, а інші – змушені будуть оптимізовувати мережу шкіл та класів шляхом збільшення їх наповнюваності. Проведений аналіз довів, що у області із 70 територій у 32 фактичний показник наповнюваності нижчий розрахункового», – повідомив Ігор Миколайович.

За його словами, з цієї причини незабезпеченість декларують, наприклад, у Локачинському (6,1 мільйонів гриивень), Рожищенському (5,9 мільйонів гривень) районних бюджетах, бюджетах Ківерцівської (8 мільйонів гривень), Павлівської (2,9 мільйона гривень), Старовижівської (2,5 мільйона гривень), Тростянецької (1,9 мільйон гривень), Поворської (1,8 мільйон гривень), Турійської (1,3 мільйон гривень), Шацької (1,1 мільйон гривень), Луківської (1,1 мільйон гривень) об’єднаних територіальних громад.

Ще однією причиною незабезпеченості асигнуваннями витрат на заробітну плату педагогічних працівників є рішення окремих органів самоврядування щодо встановлення надбавок і інших виплат у максимально можливих обсягах.

« Насамперед, це щодо міст обласного значення. У містах Володимирі-Волинському та Нововолинську додаткова потреба в грошах у сумах, відповідно, 4,4 та 6,1 мільйонів гривень, обумовлена виключно намірами збільшення із 15 до 20 відсотків надбавки за підвищення престижності педагогічної праці та виплати щорічної винагороди педпрацівникам у розмірі 100 відсотків посадових окладів у Луцьку при задекларованій незабезпеченості у видатках на зарплату педагогічним працівникам 13,5 мільйонів гривень, надбавка педагогам за престижність запланована на рівні 11 відсотків, що в абсолютній сумі на рік – 20,9 мільйонів гривень», – зазначив Ігор Никитюк.

А от незабезпеченість асигнуваннями видатків на заробітну плату працівників охорони здоров’я пов’язана, передусім, з недостатнім фінансовим нормативом на одного жителя, що застосовують при розподілі на державному рівні медичної субвенції, розгалуженою мережею медичних установ із завищеним у багатьох випадках ліжковим фондом з відповідною штатною чисельністю.

Тож, за словами головного фінансиста області, враховуючи результати проведеного аналізу, питання забезпечення відповідними ресурсами витрат на заробітну плату працівників відповідних установ і закладів бюджетної сфери області має, насамперед, вирішуватися на місцевому рівні. Зокрема, за рахунок вільних залишків грошей районних, міських (міст обласного значення) бюджетів та бюджетів об’єднаних територіальних громад, які утворені на 1 січня 2019 року.

Окрім того, серед пропозицій департаменту – перегляд структури фонду оплати праці бюджетних установ, скорочення непершочергових статей бюджетних витрат та спрямування вивільнених ресурсів на заробітну плату за обов’язковими виплатами, упорядкування шкільної мережі (класів), ліжкової мережі медичних закладів, штатної чисельності установ, спрямування на заробітну плату у пріоритетному порядку власних ресурсів місцевих бюджетів тощо.

Також перед галузевими міністерствами варто порушити питання про виділення з державного бюджету у 2019 році додаткових обсягів освітньої та медичної субвенцій за рахунок нерозподілених резервів цих трансфертів з наданням відповідних обгрунтувань. Так як резерв освітньої субвенції у державному бюджеті – 1, 3 мільярда гривень, медичної – 669,4 мільйона гривень.

Тож, насамкінець голова обласної державної адміністрації Олександр Савченко доручив розібратись та зробити аналіз місцевих бюджетів в частині нестачі грошей на заробітну плату працівникам бюджетних сфер. Окрім того, з метою прийняття узгодженого рішення та недопущення невиплати заробітних плат Олександр Ілліч дав завдання організувати кущові наради з відповідальними посадовцями на місцях. На переконання керівника найвищої виконавчої гілки влади в області, одним з першочергових завдань влади є матеріальне забезпечення бюджетної сфери регіону.

Читайте також: З держказни – у кишеню українця, або Як працює монетизація субсидій

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024