Реформування галузі охорони здоров'я триває, однак громадяни продовжують стикатися з порушенням своїх прав зі сторони медпрацівників.
Як діяти, коли порушують ваші права, розповіли у прес-службі Інституту аналітики та адвокації.
Конституція України передбачає, що кожен має право на охорону здоров'я та медичну допомогу, що передбачає:
Якщо ваш сімейний лікар вимагає гроші за прийом або за послуги, які входять до безоплатного пакету, він порушує ваші права як пацієнта. В такому випадку можна звернутися у Національну службу здоров’я України. Також громадянин може в будь-який час анулювати вже підписану декларацію. Для цього достатньо лише обрати нового лікаря і підписати з ним нову декларацію.
Хто і куди може звернутися зі скаргою на дії медичних працівників?
Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевої влади, підприємства, установи, організації, посадових осіб із заявою, клопотанням або скаргою про порушення своїх прав. Особи, які не є громадянами України і законно знаходяться на її території, також мають право на подання звернення.
Як написати скаргу?
Скарга може бути усною або письмовою. Усна скарга викладається на особистому прийомі або за допомогою телефону через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується посадовою особою.
Письмова скарга надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу особисто або через уповноважену особу.
У скарзі має бути зазначено:
Також можна додати наявні документи, необхідні для розгляду скарги. За розгляд скарги плату стягувати не мають права.
Протягом якого терміну мають розглянути скаргу?
За загальним правилом звернення громадян розглядають у термін не більше одного місяця від дня надходження. Якщо звернення не потребує додаткового вивчення, воно розглядається не пізніше п'ятнадцяти днів від дня отримання.
Строк розгляду звернення можуть продовжити, але загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Якщо ви отримали рішення щодо своєї скарги, але не згодні з ним, то маєте право не пізніше одного місяця з часу ознайомлення з прийнятим рішенням подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня.
Скарга на дії чи рішення органу державної влади, місцевої влади, підприємства, установи, організації, посадової особи не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства. За безоплатною правовою допомогою можна звернутись до Центрів з надання безоплатної правової допомоги.