Що повинен знати споживач про повірку газових лічильників. Відповідь фахівців

27 Лютого 2017, 16:00
13842

На Володимирщині масово забирають газові лічильники на повірку. Люди обурюються, бо надворі ще досить холодно і, ніби, зовсім не підходящий час для таких робіт. Окрім того, в більшості випадках споживачів не попереджають про зняття лічильників на повірку. А ще у багатьох сьогодні оформлені субсидії і абсолютно не зрозуміло як буде облікуватися використання газу за відсутності лічильника.

На ці та інші питання "ВолодимирМедіа" відповіли фахівці “Волиньгазу”.

Періодична повірка (у тому числі демонтаж, транспортування, монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ – ПАТ «Волиньгаз».

Згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1748 від 13.10.2016 року Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, встановлено, що міжповірочний інтервал для  лічильників газу та пристроїв перетворення об’єму, які використовуються для проведення розрахунків за поставлений та/або спожитий природний газ становить 2 або 8 років, у залежності від марки та типу самого приладу обліку (зазначимо, що до листопада 2016 року міжповірочні інтервали становили 2, 5 та 8 років).

Згідно Кодексу газорозподільних систем, до обов’язків  ПАТ «Волиньгаз»  належить забезпечення належного моніторингу термінів спливу міжповірочного інтервалу для складання графіка проведення періодичної повірки лічильників та забезпечення їх повірки протягом міжповірочного інтервалу.

Зазначимо, що період повірки лічильників не залежить від пори року та повинен здійснюватися відповідно до встановлених міжповірочних термінів та згідно затвердженого графіку.

У разі пропущення терміну періодичної повірки лічильника газу з вини Оператора ГРМ, об’єм спожитого природного газу по об’єкту побутового споживача за відповідний період визначається за фактичними даними лічильника газу, за яким пропущений термін повірки.

У свою чергу, побутовий споживач, на території та/або в приміщенні якого встановлений лічильник газу, зобов’язаний забезпечити доступ представникам Оператора ГРМ після пред’явлення ними службових посвідчень для проведення робіт з демонтажу лічильника на повірку. У разі відмови в доступі до об’єкта, споживачу змінюється режим нарахування об’ємів природного газу відповідно до вимог Кодексу ГРМ.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної чи позачергової повірки, газорозподільне підприємство за наявності встановлює лічильники газу з обмінного фонду, за яким здійснюються нарахування спожитого газу.

Якщо на час проведення таких робіт лічильники необхідного типорозміру в обмінному фонді відсутні, розрахунки проводяться залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш як шість місяців.

Демонтований лічильник транспортується до лабораторії повірки, яка здійснюється державними повірниками ДП “Волиньстандартметрологія» протягом 2 місяців.

Також зазначимо, що за термінами повірки стежать фахівці ПАТ «Волиньгаз» за допомогою спеціального реєстру користувачів лічильників газу. У разі настання дати повірки, споживачів заздалегідь попереджають та узгоджують дату і час зняття лічильників.

У зв’язку із значними об’ємами робіт та задля оперативного їх здійснення, ПАТ «Волиньгаз» повідомляє споживачів про терміни повірки по телефону, та узгоджує із споживачем зручний для останнього час зняття приладу обліку на повірку. У разі, якщо зв’язатись із споживачем таким чином було неможливо, ПАТ «Волиньгаз» надсилає споживачу  письмове повідомлення про необхідність проведення планової повірки газового лічильника, а також у разі проведення демонтажу лічильників для повірки поблизу із помешканням такого споживача, фахівці компанії повідомляють його про планову повірку особисто та узгоджують зручний час для зняття приладу.

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024
20:39