Які зміни чекають на водіїв у Польщі з січня 2021 року

Новий 2021 рік приніс низку змін, про які необхідно знати водіям у Польщі, аби уникнути штрафів.
Зокрема, з січня 2021 року в Польщі набрали чинності нові штрафи за відсутність актуального страхування автомобіля (ОС), інформує портал Я в Польщі.
Розмір страховки встановлюється, виходячи з мінімальної заробітної плати. У 2020 році вона становитиме 2 800 злотих брутто. Відтак максимальний розмір штрафу за відсутність страхування легкового автомобіля дорівнюватиме двом «мінімалкам». А для вантажівок та автобусів – трьом мінімальним зарплатам.
Суми, якими каратимуть власників легкових авто:
до 3-х днів - 1 120 зл (було 1 040 зл)
від 4-х до 14 днів - 2 800 зл (було 2600 зл)
більше 14 днів - 5 600 зл (було 5 200 зл)
Суми, якими каратимуть власників вантажівок та автобусів:
до 3-х днів - 1 680 зл (було 1 560 зл)
від 4-х до 14 днів - 4 200 зл (було 3 900 зл)
більше 14 днів - 8 400 зл (було 7 800 зл)
Через збільшення мінімальної зарплати з січня 2021 року змінилася й сума штрафу для водіїв, які невчасно повідомлятимуть податкову про купівлю автомобіля від фізичної особи (декларація PCC-3) й сплачуватимуть 2% від вартості покупки. Зробити це потрібно протягом 14 днів з моменту покупки (враховуючи вихідні).
За протермінування сплати податку можна отримати штраф в розмірі від 1/10 «мінімалки» (280 зл) до навіть 20-кратного розміру мінімальної зарплати (56 000 зл). Рік тому найвище покарання складало 52 тис зл.
З січня 2021 року в Польщі зросли ставки податку для власників автобусів та вантажних автомобілів масою понад 3,5т. Конкретну суму, яку доведеться сплачувати, визначає кожна гміна окремо, однак максимальне підвищення не може перевищувати 3,9%. Наприклад, у Варшаві такий податок складатиме максимум 880,76 злотих, що на 33,06 зл більше, ніж рік тому.
Далі нагадаємо про нововведення, які польський уряд підготував і ухвалив ще наприкінці 2020 року, однак вони поки не набрали чинності. Ймовірно, це станеться протягом найближчих місяців.
Однією з основних причин аварій є недотримання безпечної дистанції між транспортними засобами. Відтак нові правила передбачають, що безпечна відстань між транспортом на автострадах та швидкісних магістралях повинна складати половину поточної швидкості.
На практиці це означає, що водієві, який рухається, наприклад, зі швидкістю 100 км/год, доведеться триматися на 50 м позаду автомобіля, що знаходиться попереду. На швидкості 120 км/год - на 60 м позаду, 140 км/год - 70 м і т.д.
Це правило, зрозуміло, не діятиме у випадках обгону.
Ще одна зміна стосується зменшення швидкості руху на забудованій території в нічний час. Нові правила передбачають, що максимально допустима швидкість транспортних засобів у зоні забудови повинна складати 50 км/год в будь-який час доби. Раніше в населених пунктах дозволялося їздити 60 км/год між 23:00 та 5:00. В інший час доби - 50 км/год.
Чи не найбільш контроверсійне нововведення до правил дорожнього руху в Польщі стосується привілеїв пішоходів. Тепер вони матимуть перевагу в русі ще до того, як їхня нога ступить на «зебру». Водіям доведеться додатково зменшувати швидкість та «забезпечувати безпечний перехід дороги» не тільки людині, яка вже почала це робити, а навіть тим пішоходам, які стоять перед переходом або тільки наближаються до нього. Як все виглядатиме на практиці, покаже час.
Водночас нове правило щодо пріоритету на пішохідному переході не поширюватиметься на трамваї. Автори поправок пояснюють це тим, що гальмівний шлях середнього трамвая з повним набором пасажирів у кілька разів довший, ніж у автомобіля, що їде з такою ж швидкістю. До того ж у разі зіткнення з трамваєм у пішохода майже немає шансів вижити.
Зміни до ПДР забороняють пішоходам користуватися мобільними телефонами та «іншими пристроями, які погіршують правильне сприйняття, особливо візуальне» під час переходу дороги чи колії у визначених для цього місцях.