«Щоб розвивалася українська музика, треба розвивати людей», — фронтмен гурту «Чумацький шлях» Сергій Строян

26 Серпня 2021, 17:30
Сергій Строян ФОТО 3777
Сергій Строян

Фронтмен  двох топових гуртів України «Чумацький шлях» та «Тартак» Сергій Строян під час фестивалю «Княжий» розповів,  як може розвиватися шоу-бізнес та які процеси для цього сприяють.

Під час розмови Сергій зазначив, що раніше для того, щоб молодий гурт став популярним йому потрібно було потрапити на конкурс «Червона рута» і вже на наступний день з’являлася мільйонна аудиторія прихильників. 

  Раніше як було? Приходили люди додому і вмикали той канал який був, і якщо це була трансляція музичного конкурсу, то молоді гурти отримували можливість на ранок проснутися популярними. Продюсерам теж було вигідно брати ці гурти, які заявили про себе та розвивати їх надалі, — зазначив Сергій Строян.

Що ж маємо на сьогодні? 

  Хто дивиться музичні конкурси зараз? Ніхто? А в 1996 році ви б усі дивилися, — зауважив фронтмен.

І що ж залишається сьогодні для молодих гуртів? Саме такою була наступна теза фронтмена Чумацького шляху.

  Я вважаю, що на сьогодні фестивалі залишаються основною платформою для молодих гуртів, щоб заявити про себе. Ясно, що в тебе не буде таке відразу мільйонне охоплення. Разом з тим, ти потрапляєш в лайн-ап великих фестивалів. Ми говоримо про розвиток української музики і я говорю, що артист і гурт  розвиваються, коли його аудиторія досягає рівня стадіонів. Я для себе, приблизно прорахував, щоб гурт «Чумацький шлях» збирав стадіони, то нам потрібно десь 150 років.  Тобто, ми граємо 13 років, на кожному фестивалі у нас з’являється певна кількість нових прихильників, які кажуть «О, ми вас ніколи не чули...», — говорить вокаліст.

Сергій Строян додав, що в Україні можна вважати всю музику незалежною, адже за розвиток гурту відповідає сам гурт, адже в країні немає платформ, які б могли розвивати українських артистів.

  Ми — з тих гуртів, які створювалися у 2000-х роках, які потрапили в той період серйозних інформаційних змін і змін цих схем. Лише зараз, деякі починають «викупати», що слід робити, аби стати популярним гуртом, — додав артист.

Сергій також наголосив, що розвиток музики — це той же самий бізнес, який тісно пов'язаний із грошима. Виконавець не може записати пісні, зняти кліп чи рекламу не маючи коштів. 

  У мене така ж історія. Коли створили гурт, я думав, що достатньо приїхати на фестиваль пограти музику і все. А виявляється, що цього замало, потрібно займатися менеджментом, — говорить Сергій.

Влітку 2019 року «Чумацький шлях» посів четверте місце на міжнародному конкурсі молодих команд Battle Metal, який щорічно проходить в рамках знаменитого німецького фестивалю важкої музики Wacken Open Air.

  Про нас навіть на ТРК Україна зробили сюжет, після цього конкурсу. От уявіть, що б ми мали зробити, щоб про нас написали на всеукраїнських відомих каналах? Їм не цікаві такі інфоприводи, як зняли кліп, записали нову пісню, бо й інші 100 гуртів зняли кліп..., - акцентував фронтмен Чумацького шляху. 

Строян поділився думками, що в майбутньому українська музика і гурти навчаться створювати собі маленькі продюсерські центри. Потім ці гурти, із власними продюсерськими центрами, рано чи пізно прийдуть до об’єднання і лише тоді будуть з'являтися непогані можливості для молодих гуртів.

  Старі правила вже не діють, а нові ще не всі «викупають». З часом почнуть розуміти як краще робити (популяризувати – ред..)... Можливо краще не альбом записати на позичені у  всіх родичів гроші, а записати відео в ТікТок і стати швидко популярним. На сьогодні не зрозуміло, — каже Сергій.

Строян говорить, що хороший блогер може запросто зібрати стадіон, при тому його не всі будуть знати.

   Можливо це буде той наступний етап, де музика буде точно розділяти свою цільову аудиторію. Музика стане дуже нішевою, але вона буде існувати. Для музикантів порада – хочете стати популярними – станьте блогером. Зберіть аудиторію у 2-5 мільйонів в тому ж інстаграмі... — продовжує фронтмен.

За словами Сергія Строяна секрету успіху немає в музиці, однак є алгоритми, які можуть допомогти в досягненні певної цілі. Потрібно максимально зібрати концентрацію людей, які в цьому алгоритмі (популяризації музики – ред..) щось розуміють, і тоді з ними можна популяризувати і розвивати українську музику.

  Для прикладу мій батько знає про Альона Альона, але він не може наспівати жодної її пісні. Як таке трапляється? Це правильно побудований піар, схема, а це означає, що її піарщики розуміють як це робити, знають, як розкрутити її гурт... Вона оце поїздила там, потім помила сама і вся країна про тебе говорить. Потім «давайте запросимо Альону Альону» і ніхто не знає хто це, але все місто йде на її концерт», — говорить Строян.

Фронтмен говорить, що сучасна українська музика вимагає більшої кількості хороших піарників, адже скандали самі по собі не додадуть рейтингу виконавцю.

  Ви можете скандалити, але якщо ніхто не напише хорошого пресрелізу, то воно «так собі» розійдеться. А якби написали для прикладу «Сергій Строян на гутірках «Княжого» зробив щось таке», то всі б «та хто це такий? — продовжує Сергій.

За словами спікера, молодому гурту потрібно 10 років, щоб зрозуміти як йому далі розвиватися.

   Для того, щоб розвивалася українська музика, треба розвивати людей, які музикою не займаються: менеджмент, рекламники. Музикант він такий, як художник – він тут думає про глобальне потепління, шукає і пише тексти, але ніхто його не слухає, бо менеджментом займатися він не хоче, — підсумував на завершення Сергій Строян.

 

Коментар
27/04/2024 П'ятниця
26.04.2024